Swift

Szakál György - Az ​apa

"A történet főszereplője Ronda, aki a maffia világ köztiszteletben álló személye. Felnéztek rá, mivel mindig ésszerű, reális döntéseket hozott. Segített azokon, akik rászorultak, viszont könyörtelen volt azokkal, akik megérdemelték. Miután megismerte gyönyörű feleségét, felhagyott múltjával és közösen nevelték lányukat. Az édesanya váratlan, tragikus halála után sajnos egyedül marad erre a feladatra. Egyik délután hiába áll az iskola kapuja előtt, lánya nincs a megszokott helyen. Rögtön tudja, baj van. Lányát elrabolták. A múltbeli kapcsolatainak köszönhetően visszakapja gyermekét, aki sérülten, összetörve feküdt apja kezei között. Ebben a helyzetben érezhetjük, hogy milyen egy apa, mikor gyermekét sérelem és bántalom éri. Tudja, a fájdalmat enyhíteni kell. Nem hagyhatja büntetlenül gyermekének bántalmazóit. Itt kezdődik az izgalom a történetben. A férfi nyomoz, keres és talál. Ezt követően a bűnösek nem maradnak büntetlenül."

Még nem ismertem Szakál Györgyöt, ez volt az első regény, amit Tőle olvastam. A borító igazából egyáltalán nem tetszett, úgy éreztem magam, mintha a 2000-es évek elejére repültem volna vissza, de próbáltam nem elítélni a regényt a borító alapján. Sajnos az eladásokat tekintve nem igazán volt jó ötlet ez a választás, ajánlanám a következőkben, hogy próbáljanak modernebb kivitelezésben gondolkodni!

Érdekes volt egy férfi meglátást olvasni az emberi kapcsolatokról, a gyermeknevelésről mint egyedülálló szülő. Roland nem egy átlagos apa volt átlagos munkával, hanem egy alvilági férfi, akitől rettegtek még a legsötétebb arcok is...

Miután elvesztette Roland a feleségét, egyedül nevelte kislányát. Egy átlagos napot követően elrabolták a lányát, és pár hét múlva egy temetőben találtak rá. Nemi erőszakon esett át... Az apa ezt követően bosszút fogadott, és energiát nem kímélve hajtotta fel az erőszakot elkövető embereket, és ölte meg a legnagyobb kegyetlenséggel.


Nem egy karácsonyi olvasmány, de egyébként nagyon jól leköti az ember figyelmét, és olvastatja magát. Időnként voltak unalmasabb részek, de afelett bőven szemet lehetett hunyni, hiszen ez az író elsőnek megjelent kötete. 

Szerintem érdekes volt az elgondolás és megvalósítás. Nagyon sok szülő fejben ugyanezt követte volna el, de a valóságban nem tudom mennyire állná meg a helyét. Persze ez egyébként is egy fikció, így az író megengedhette magának ezeket a kevésbé reális helyzeteket. 

Emellett amire kimondottan felfigyeltem, az a cselekmény és az események nagyon gyors zajlása. Például mikor a gyerek eltűnt, szerintem lehetett volna még fokozni azt az érzetet, amit az olvasó érzett, és talán kicsit jobban ki lehetett volna fejteni azt a két hetes időszakot, amíg a gyerek nem volt meg. De ezek apróságok, amik nekem talán nem tetszettek annyira, de egyáltalán nem nagy hibákról beszélünk. Sőt! Igazából a hiba sem egy jó szó rá, hiszen mindannyian mások vagyunk más igényekkel, így talán helyesebb ha azt mondom, nekem kis hiányérzetet okozott

Összességében én egy jó kezdésnek mondanám ezt a regényt, amiből építkezni lehet, és érdemes is egyben. Szerintem Szakál György tehetséges, és ügyesen ír, így remélem találkozhatom még a jövőben az írásaival. Ezúton is sok sikert kívánok! :)


Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images