Swift

Árvay Gréta - Elmerülve


„A titokzatos Árvay Gréta erotikus regénye egy szimultán történetfüzér. Budapesti figurákat látunk bolyongani a városi dzsungelben, embereket, akik nagyon különböző társadalmi helyzetből érkeznek, nagyon különböző életélményeket cipelnek magukkal, és nagyon különböző problémákkal küzdenek, de egyvalami közös bennük. Problémáik megoldását (vagy egyszerűen csak vágyaik beteljesülését) egy swingerklubban, a Mystique-ben találják meg. Egymásban elmerülve oldódnak fel feszültségeik. Otthontalanságuk otthona a ház – ahol egymásnak esnek. A háttérben zátonyra futott párkapcsolatok, kiégett sikeremberek, törtető libák és érzékeny művészek hol könnyeden derűs, hol nagyon is drámai sorstörténete. 
Árvay Gréta ELMERÜLVE című regénye egy örvénylő, buja bacchanália."


Mikor először találkoztam a könyvel, a borító egyáltalán nem fogott meg, így a könyv fülszövegét sem olvastam el. Majd azon gondolkodtam a minap, hogy jó lenne végre egy friss könyvet olvasni, amit magyar író vagy éppen írónő írt. E szempont alapján átpörgettem az e-bookomon szereplő e-könyvek listáját, és így akadtam ismét Árvay Grétára. Gondoltam ezután adok neki egy esélyt, majd kiderül mennyire lesz kifizetődő. 

Mindezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy engem egyáltalán nem fogott meg a borító, és a szürke hétköznapokban biztos elsiklottam volna fölötte. 

Emellett el is szomorít valahol, mert maga a könyv egy nagyon izgalmas témát boncolgat, hiszen igencsak fel tudja csigázni az embert egy swinger klub gondolata, és sajnálom, hogy a borító helytelen kiválasztása folytán sok ember elesik attól a lehetőségtől, hogy kezébe fogja ezt a könyvet.

Mindezen túllendülve térjünk rá a tartalomra. Mint már mondtam, nagyon izgalmasnak tartom a témát. Szerintem mindannyian fantáziáltunk már arról milyen lehet egy ilyen klub, és hogy élhetik meg ezeket az estéket az ott részt vevő emberek. Egyáltalán milyen indíttatásból látogat el ide bárki is?

A történet kezdődött Annával, majd Lilla, Zsolt, Gábor, Júlia, Botond, Zsófi követte.

Engem nagyon zavart, hogy ilyen sok ’főszereplő’ volt, a 4. fejezet elolvasása után már nem is emlékeztem, hogy ki is volt Anna? Még jegyzeteltem is, hogy ki mikor kivel épp mit csinált, mert én nagyon kuszának éreztem az egészet az elején, élvezhetőbb lett volna, ha kevesebb szereplőt vonultat fel a színpadra. Értem én, hogy sok féle szemszögből akarta bemutatni az embereket, azt hogy kit miért hozott ide az élet, de sajnálom, nem tetszett.

Magát a helyet, vagyis a Mistique-et nagyon jól ábrázolta az írónő, tökéletesen el tudtam képzelni. Tetszett, hogy részletesen bemutatta azokat a szobákat, ahol fülledt mámorban úsznak a vendégek, főleg, hogy tapasztalatlanul álltam a dolog előtt. :)

A szavakat is nagyon jól forgatta Gréta, egyáltalán nem volt mocskos, inkább érzéki és … kívánatos. A könyv olvasása közben személy szerint én is arra kényszerültem, hogy levezessem a feszültséget a párommal, szóval elérte a kívánt hatást. ;) (Szóval fiúk hajrá, bátran vegyétek meg a barátnőtöknek névnapra, szülinapra, vagy akár egy apró kis kedvességként is, higgyétek el, megtérül!)

Mivel a Szürke-trilógiát nem olvastam, ezért nincs összehasonlítási alapom, de azért úgy gondolom, minőségileg nagyon jó kis könyv, én tuti ajánlom majd a csajoknak.

„Azért megyek oda, hogy megtaláljam magam, vagy hogy elveszítsem?”

Egyébként miután megbarátkoztam a sok-sok szereplővel, szinte mindet sikerült megkedvelnem. Együtt örültem Annának mikor elérkezett a boldogság az ajtajába, vagy Zsófinak, mikor egy hatalmas lépést tett meg előre, büszke voltam rá. Szerettem Zsoltot, akit egy asszony egy életre megtört, és szerettem Lillát, aki talán a gyógyító útra terelte.

Olvassátok el, tényleg megéri! Persze megvannak a könyvnek az apró-kis hibái, de szerintem ahhoz képest, hogy magyar, szinten van! Örülök, hogy egy ilyen könyvvel bővítettem a táramat, mert teljesen átjött a sok történetnek a mondanivalója.
  • Egyrészt vállald fel magad, ne szégyenkezz azért, aki vagy.
  • Továbbá becsüld meg minden napod, mert könnyen elkap a gépszíj, és csak azt veszed észre, hogy Te is egy robot lettél, aki eggyé olvadt a hétköznapokkal.
  • Emellett bármilyen kudarc is ér, sose add fel, mert nem tudhatod, mikor kopogtat a boldogság az ajtódon!


10/7,5






Egy kis érdekesség:  honnan is jött ez a swinger dolog? 

swinger életforma a hatvanas évek szexuális forradalma nyomán alakult ki, és a Wikipedia meghatározása szerint azt a gyakorlatot jelöli, amikor párok "szociális aktivitásnak minősülő nem monogám szexuális aktivitásban vesznek részt". Eredetét Terry Gould: The Lifestyle - A Look at the Erotic Rites of Swingers (Az életstílus - Bepillantás a szvingerek erotikus rítusaiba) című könyvében a II. világháború és az ötvenes évek hadseregének zárt bázisain élő családokra vezeti vissza. Ez nem egyértelműen bizonyítható, az azonban valószínű, hogy az ötvenes években, a hadsereg kisebb közösségeiben alakult ki.

Gyarmatosított nejek

A koreai háború végére ezeknek a kisebb csoportoknak a szexuális szokásai az ide-oda áthelyezések következtében elterjedtek, a média 1957-ben kapta fel a témát, ami eleinte "wife-swapping", azaz feleségcsere néven futott. Az 1960-as években a kaliforniai Berkeley egyetemen alakult meg a Sexual Freedom League (Szexuális Szabadság Szövetsége) nevű szvingerközösség. Ezzel egyidejűleg létrejött a North American Swing Club Association nevű (mára már nemzetközivé vált) ernyőszervezet, melynek célja a szvinger életformával kapcsolatos ismeretterjesztés volt.
Ma közel 3000 szvingerklub létezik világszerte, többségük Észak-Amerikában. A legtöbb amerikai és nyugat-európai nagyvárosban legalább egy állandó szvingerklub működik, bár többnyire igyekszenek kerülni a feltűnést, hogy elkerüljék a negatív figyelmet. Ezért a szvingerek újságokban, weboldalakon, apróhirdetések formájában tudnak információhoz jutni és tartani a kapcsolatot egymással.

Megadják a módját

Az amerikai szvingerklubok többnyire bár vagy éjszakai klub formájában működnek, de az összejövetelek másik lehetséges formája a szvinger parti, amit magánlakásokban/házakban rendeznek. Persze nem akármilyenekben: olyanokban, ahol több, "szisztematikus program" lebonyolítására is alkalmas helyiség is van, jacuzzi, szexbútorok, sztriptízhez alkalmas rúd, táncparkett vagy színpad, esetleg külön szado-mazo helyiség.

Swingerből lett szvingerek

Ez a "szexuális-társadalmi aktivitás" itthon sem ismeretlen, olyannyira, hogy az angol szónak is létezik már a magyar átirata: szvinger. A magyar szvingerklubok meghatározása szerint "a szvingelés a felnőtt emberek által, mindenki beleegyezésével, közösen végzett szórakoztató szex egyik formája. Ez többnyire férfi+nő párokat jelent, akik szex céljából férfi+nő párokkal találkoznak, és velük intim barátságra lépnek".

Mit, és mit NEM

A szvingelés első és legfontosabb szabálya: a nem mindig nagyon határozott nem-et jelent. Tehát senki nem kényszeríthet mást olyan dolgokra, amelyekben az illető nem akar részt venni. Míg az USA-ban már arra is engedélyt kell kérni, hogy valaki megérinthesse a másikat, addig Európában és Angliában még elfogadott az érintés - elutasítás esetén pedig a tapogatózó kéz szelíd, de határozott eltolása -, mint a non-verbális kommunikáció egy formája.
Ez azért is fontos, mert egy szvingerklubban az esetleges elutasítást kiváltó "dolgok" sokfélék lehetnek: az exhibicionisták élvezhetik azt, hogy mások nézik őket, míg a voyeuroknak az okoz kielégülést, ha ők nézhetnek másokat; vannak, akik csak csókolózásra, kézzel vagy szájjal végzett aktusokra hajlandóak, de lehetséges természetesen a teljes közösülés is egy vagy akár több partnerrel, és a csoportos szex is. A szvingerklubokban emellett a párok nem csak párokkal szeretkezhetnek: többnyire van lehetőség arra is, hogy a nők nőkkel, a férfiak férfiakkal is kipróbálják a szexet, és egyre több helyen már egyedülállóknak is van lehetősége részt venni a rendezvényeken, igaz, többnyire csak bizonyos napokon.
Forrás: http://velvet.hu/szex/swinger07021/

~Harmatcsepp~

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images