Swift

Laurell K. Hamilton - Izzás (Anita Blake, vámpírvadász 29.)

 


Anita és Jean-Claude a közelgő esküvőjüket szervezik, javában folynak a ruhapróbák már. Hiába vannak az esküvői előkészületek közepette, az élet, és főleg a bűnözés, nem áll meg körülöttük.

Anitának a legjobb barátja, Edward frakk próbája közepette kell a rendőrség segítségére sietni egy gyilkosság helyszínére. Nem elég, hogy egy kegyetlen eszközöket alkalmazó fanatikus gyilkos (vagy lehet, hogy gyilkosok) St. Louis-ban is lecsapott, de egy olyan erő is feltűnik a városban, ami veszélyt jelent mindarra, amit eddig sikerült elérniük.

Már az Egyesült Államokbeli megjelenése óta várom, hogy magyar kiadásban is olvasható legyen ez a könyv. Amint megérkezett az értesítés, hogy a könyvet át tudom venni, azonnal érte is mentem, és hazaérve rögtön olvasni is kezdtem.

Őszintén, nem erre számítottam. A könyv első harmada hozta azt a pörgős történés sorozatot, amire számítottam, majd belassult. A kötet majdnem végéig ezt követően nem történt érdemben semmi. Az utolsó negyedében kezdtem ismét annak a halvány árnyékát felfedezni, amiért annak idején annyira megszerettem ezt a sorozatot.

A rész központjában inkább az érzelmi traumák, és azok feldolgozása állt. Izgalmasnak találtam Anita és a családja közötti viszony bemutatását és az amögött meghúzódó okokat. Néhány érdekes tény is kiderült 1-2, eddig bár jelenlévő, de titokzatos múltú szereplőről.

Ezt a könyvet inkább csak egy előkészítésnek éreztem a 30. rész előtt. A korábbi 3-4 kötetben úgy éreztem, hogy kezd visszatérni a régi színvonal a sorozatnak, de ez a kötet nekem jelentősen alulmúlta a mércét.

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images