Swift

Szabó Krisztina - Az ellopott kívánság


"A ​kívánságoknak ára van…

Aliya a birodalom legügyesebb tolvaja. Egyetlen cél vezérli, hogy összegyűjtsön annyi aranyat, amennyivel végre maga mögött hagyhatja a vízhiány sújtotta Ardahant. Az álma karnyújtásnyira kerül, amikor a gyűlölt szultán legkisebb fia visszautasíthatatlan ajánlatot tesz számára. Aliyának el kell lopnia egy lámpást a palotából, cserébe pedig szabadon, gazdag emberként távozhat a birodalomból. Hogyan lehet elviselni a vonzó, de öntelt herceget?

Ez a feladat még a lámpás elemelésénél is nagyobb kihívásnak tűnik.

Aliya kénytelen az ellenérzéseit félretéve összedolgozni a szultán fiával. Szép lassan ráébred Asmar herceg igazi természetére, és minél több időt töltenek együtt, annál nehezebb figyelmen kívül hagynia a herceg iránt érzett vonzalmát. Mégsem bízhat meg benne: ha Asmar rájön a féltve őrzött titkára, egyetlen szavával véget vethet az életének. De Asmarnak is megvannak a maga titkai. Olyan súlyos és sötét titkok, amelyek szorosan összefonódnak Aliya múltjával, és ha nem vigyáznak, nem csak a saját jövőjükre nézve lehetnek pusztító hatással – Ardahan vesztét is jelenthetik.

Lépj be Ardahan homokkal, szenvedéllyel és mágiával teli világába!"

Először is  szeretném kiemelni: a borító szerintem lenyűgöző! Ezúton is gratulálok Vörös Zsófiának, gyönyörű munka! Egyszerű, mégis kifinomult.

Kíváncsi voltam lesz-e kapcsolódási pontom a regénnyel, mert az Aladdint sem kedveltem különösebben, illetve maga a sivatagi helyszín sem mozgatta meg a fantáziám, de mint láthatjátok, ennyit számít ha a borító jól sikerül. :)

Az első oldal után minden kételyem elszállt, szinte azonnal izgalmas cselekménnyel indult a regény, ahol Aliyát ismerhettük meg, illetve Ardahan szegény negyedéről kaptunk betekintést. Szerintem mint a legtöbb női olvasó, én is rögtön azonosulni tudtam vele, tetszett a keménysége, talpraesettsége. Mikor a szultán fia, Asmar felkéri a lehetetlen feladatra, avagy meglopni magát a szultánt, igazán mozgásba indult a gépezet. 

Aliya álruhát öltve készül élete legnehezebb feladatára, ami az életébe is kerülhet, de fontos célja van. Eközben viszont Asmar motivációit nem ismerjük, és mozgolódik a kíváncsiság. Mit akarhat a lámpástól? 

Nagyon izgalmas volt a kettejük kapcsolatának alakulása, élveztem ahogy szépen lassan egyre őszintébben nyíltak meg egymás előtt, és fedik fel valós motivációjukat. Ez a regény egy tökéletes példája annak, hogy attól hogy valaki magas rangú/gazdag/befolyásos, még lehet emberséges. 

Ez egy remek példája annak, miért is legyünk nyitottak a magyar írók felé! Nagyon örülök hogy alkalmam lehetett elolvasni, mert kirángatott a mindennapi nehézségekből, és az olvasása közben teljesen átszellemültem, minden otthoni problémát az olvasása közben magam mögött hagyhattam. Igazán lendületes volt, emellett azt éreztem, végig megmarad az egyensúly. (Gondolok itt például a szerelmi szálra. Egyáltalán nem volt csöpögős,vontatott, vagy idegesítő.)

Bár megtörtént a lezárás, én mégis örülnék a folytatásnak, szerintem sokunkat érdekelne mi lesz Ardahan sorsa, vajon sikerül-e megoldani a vízhiányt, és hogy alakul Aliya és Asmar élete.

Ha lenne beleszólási lehetőségem a kötelező olvasmányok megreformálásába, ajánlanám ennek a könyvnek a felvételét, mivel a cél többek között a fiatalokkal megszerettetni az olvasást. És ha ezt egy modern, izgalmas regénnyel tennénk, még célt is érne. 

Szóval ha szeretnél egy kiemelkedően jó könyvet olvasni, bátran ajánlom! :)

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images