Swift

Rupi Kaur - Tej ​és méz





 

Mindig is rajongtam a versekért, így repesve vártam, hogy a kezembe vegyem ezt a kötetet.


A könyv négy nagy téma köré csoportosult: a fájdalom, a szeretet, a törés, a gyógyulás. Mind a négy fejezet saját érzelmi világgal rendelkezett, így hol lassabban, hol gyorsabban követték egymást a versek olvasás közben.


Az összes témakörből elhoztam most a kedvencemet.


a fájdalom


annyira féltél

a hangomtól

hogy úgy döntöttem

én is félek tőle



Már a címéből is számítottam rá, hogy nem egy könnyű fejezettel kezdődik a könyv. Rupi Kaur bele is dobott rögtön a mély vízbe. Nem egyszer futotta el könny a szememet, vagy csordult is ki akár. Minden vers egy újabb traumát dolgozott fel.




a szeretet


nem könnyű de azért

próbálom megérteni

hogyan adhatja valaki

teljes lelkét

a vérét minden erejét

csak úgy oda másnak

anélkül hogy

bármit várna

cserébe


-várnom kell amíg anya leszek



Minden vers a szeretet egy-egy formáját mutatta be. Emlékeztetett, hogy a szeretet nem csak a szerelemből áll, ezer arca van. Nem csak felemel, de magával is ránthat. Fájdalmat okozhat, megtörhet, de meg is gyógyíthat. Emlékeztetett, hogy mint mindennek, a szeretetnek is két oldala van, és mindkettő egyformán formálhatja azt, aki vagy. 




a törés


az emberek elmennek

de ahogy

eltűnnek az

mindig itt marad


Ezt a fejezetet hosszú ideig olvastam. Volt olyan nap, amikor csak egyetlen egy verset olvastam el, de egész nap az járt a fejemben. Rengeteget gondolkoztam, míg ezeket a verseket olvastam.





a gyógyulás


néha

a bocsánatkérés

nem érkezik meg

amikor várjuk


aztán amikor megérkezik

mér nem várjuk

és nem is kell


-elkéstél


A könyv végére elértünk a boldogságig. Felemelő érzés volt ezeket a verseket olvasni. Elfogadásról, szeretetről és nőiességről szóltak ezek a versek. Tanított elfogadni azt, amin változtathatunk és azt, amin nem. Elfogadni és szeretni egymást és önmagunkat. Megélni és becsülni a nőiességet. Ez a fejezet a teljes gyógyulás volt. Gyógyulás az életből és a társadalomból, és nem utolsó sorban a korábbi versekből.



Összességében hogyan jellemezném a gyűjteményt? Szerintem elég, ha megosztom veletek, hogy szokásom post-it jelölőkkel a nagyon tetsző verseket bejelölni a kötetekben, hogy később könnyebben megtaláljam őket. Most a versek nagy részét be is jelölem. 


Remélem, hogy ti is bátorságot kaptok és a kezetekbe veszitek. Még ennél is jobban remélem, hogy nektek is épp úgy tetszeni fog, mint nekem.


Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images