Swift

Borsa Brown - Az Arab



"Megbotránkoztató, ugyanakkor szívbe markoló történet egy nem mindennapi szerelemről egy szaúdi herceg és egy magyar nő között. 
Gamal ibh Hussein Ál-Szudairi a milliomosok megszokott életét éli, míg egy üzleti tárgyalás alkalmával Budapestre érkezik. Ridegsége és elhatárolódása az új világgal szemben hamarosan átalakul valami egészen mássá. 
Vannak érzések, melyek korlátokat döntenek le, és embereket formálnak át. Mindezt azért, hogy új útra léphessenek. Miként vállalhatja föl egymást két ember, akik oly különbözőek? 
Miként lépnek új útra, vagy veszik fel a harcot saját lelkükkel szemben? És mikor jönnek rá, hogy valami végleges és megváltoztathatatlan Borsa Brown, a több ezer példányban eladott Maffia triógia sikerszerzőjének legújabb és eddigi legizgalmasabb regénye sajátos, erotikával fűszerezett stílusával dolgozza fel a kényes témát. 
Csakúgy, mint eddigi könyveiben, elzárt világba kalauzol, érdekes karaktereket és élethelyzeteket, emberi kapcsolatokat mutat be, melyeket kellőképpen színez csattanós párbeszédekkel. 
Az erotikus részekre tekintettel 18 év feletti olvasóknak ajánlott!"


Már régóta szemet szúrt Az Arab sikere, mégis várni szerettem volna vele, mert féltem a csalódástól. Aztán nem is olyan rég megjelent a kötet folytatása, és úgy döntöttem, nem várok tovább, elolvasom én is, hogy tudjam, miről is zengnek ódákat. 

Borsa Brown számomra teljesen ismeretlen terepre vitt, hiszen nem vagyok otthon az arab kultúrában, és nem is olvastam nagyon hozzá hasonló könyvet. Távolinak érzem magamtól a  gondolkodásmódjukat, így féltem, hogy nem tudok azonosulni igazán a szereplőkkel és a cselekménnyel. De így utólag azt kell mondjam, felesleges volt emiatt izgulnom. :)

Az első fejezeteknél szoknom kellett Gamal stílusát, rosszul érintette a lelkem a nőkhöz való viszonya, és az, ahogy kurvázta őket... Egyszerűen nem éreztem, hogy az én békés lelkivilágomba beleférne ez az alja beszédstílus. De pár fejezet után mikor Csilla a képbe került, azért  sokat finomodott, na meg én is hozzászoktam. Az első lapok után kicsit kétségbeestem, hogy most komolyan azt kell olvasnom több száz oldalon át, hogy hogyan alázzák a nőket?! Természetesen nem, nyugi! :) 


Hamar érezhető volt, hogy Borsa Brown a könyv megírása előtt alaposan utánanézett a kultúrának, és szerencsére nem csak dobálódzott a számunkra idegen szavakkal, hanem el is magyarázta őket. Nem hagyta gyötrődni az olvasót, hanem egy biztos alapot adott a talpunk alá, és építette apródonként a tudásunkat, miközben a cselekmény pedig sodort magával. :)

Csillát felkérik, hogy tolmácsként segítse az arabok munkáját. Gamal egyből kinézni a nőt magának, és nagyon meglepődik, mikor nem sikerül megvásárolnia. A nő nem eladó, nem kurva, nem adja oda magát a férfinek csak azért, mert nő... 

Nagy feszültség van az olvasóban az első percektől, hiszen szeretjük Csillát, és nem akarjuk, hogy a pénz miatt megtörjön. De eközben megkedveljük Gamalt is, aki oldalról oldalra formálódik, és bár nem tud a saját vallásával szembefordulni, mégis egy picit másként kezdi szemlélni a világot, a nőket. 

Bár érződik a szikra kettejük között, Gamalt hazaszólítja a kötelesség, és az esküvő. A szerencsés (vagy inkább szerencsétlen?) menyasszonyjelölt Yasmin, aki kicsit bele is van habarodva Gamal hercegbe. Csakhogy az esküvő után megérkezik a meghívott magyar delegáció, köztük Csilla is. Innentől fenekestül felfordul minden, és az idő csak úgy elrepül az olvasó felett.

Tartalmilag nagyon is rendben volt a regény, nem 'csak' macska-egér játék volt több száz oldalon keresztül, hanem azért komoly fűszerezést is kapott a történet, amit egy átlag könyvtől szerintem ritkán érzékelünk.  Igazából azért nem is írok többet a cselekményről, mert nem szeretném elárulni, hogy mi történik, mivel tényleg érdemes elolvasni, mert szuper regény volt! :)


A befejezéstől viszont féltem, mert fogalmam nem volt róla, miként alakul ez a háromszög, és Gamal ki mellett teszi le a voksát... Meghajlik a családja, kultúrája és a hite miatti nyomásban, vagy hátat fordít az addigi életének, és a szerelmet választja?

Tényleg egy szuper regény volt, amit szívből ajánlok elolvasni mindenekinek, mert sokat tanulhatunk egy számunkra talán kevésbé ismert kultúráról, mégis nagyon jól szórakozhatunk! 

A könyvet az Álomgyár Kiadó jóvoltából volt lehetőségem elolvasni, amit ezúton is nagyon szépen köszönök! :)

Felkeltette az érdeklődésed? Ide kattintva 20%-os kedvezménnyel van lehetőséged megvásárolni!

~Harmatcsepp~

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images