Swift

Blogturné - Holly Webb : A ​vidrák éneke


Holly Webb nevét már sokan ismerhetik azok közül, akik kedvelik a bájos, állatos történeteket. Az írónő legújabb, A vidrák éneke című kötetében a folyó állataié a főszerep, akiket hatalmas veszély fenyeget egy óriási árhullám formájában. Vajon a kis állatok képesek lesznek felfedezni magukban azt az erőt, amivel megmenthetik családjukat és népüket? Kiderül, ha velünk tartotok a blogturné hat állomásán keresztül, és ha nektek kedvez a szerencse, megnyerhetitek a Manó Könyvek által felajánlott példányt!

Kiadó: Manó Könyvek, 2024
Oldalszám: 240, puhatáblás
ISBN: 9789635844876
Eredeti cím: The Story of Greenriver
Fordította: Balázs Imre József
Illusztrálta: Zanna Goldhawk

Fülszöveg:

A folyó lakói veszélyben vannak. Hatalmas árhullám fenyegeti a hódok, vidrák, pockok, menyétek, a nádasban fészkelő madarak, minden apró és nagyobb élőlény otthonát. Félő, hogy a hatalmas víztömeg még a Sötét Tavasznál is több áldozatot szed majd.

Sás, az ifjú vidrakölyök ezért vakmerő, hősies küldetése indul: fel kell kutatnia rég elveszett nővérét, és haza kell őt vinnie, hogy közös énekükkel kiengeszteljék a tomboló folyót. De vajon megtalálja egyáltalán? És ha igen, képesek lesznek időben hazaúszni az egyre gyorsuló árral szemben?
A vidrák éneke egy kalandos utazás története, amelyben a főhősöknek számtalan akadályt és előítéletet kell legyőzniük, és amelyben a felnőttek rájönnek, hogy igenis érdemes hallgatni a gyerekekre!

Véleményem:
A fülszöveg és a kormeghatározás alapján egy aranyos, kalandos, könnyed olvasmányra számítottam. Ehhez képest egy sokkal komolyabb és mélyebb mondanivalóval találtam szemben magam, ami meglepett. 

A mese két szálon fut: elsőként is megismerhetjük Bársonyt, aki a hódvárban él. Bársony más mint a többiek, ezért mindenki furcsán pillant rá, megjegyzéseket tesznek róla, és kirekesztik. Egyedül az apja, Ezüst biztatja, és támogatja. Egy napon viszont Bársony ráeszmél: nem az, akinek eddig hitte magát. Úgy dönt, választ kell kapnia a fejében kavargó kérdésekre, hogy ezáltal ráleljen önmagára, így útnak indul élete legnagyobb kalandjára.

A másik szálon Sással találkozunk, aki a Zöldfolyó nemzetségének tagja, és egyben Tüske úrnő gyermeke. Sást furcsa rémálmok gyötrik, aminek a Sötét Tavaszhoz, a kegyetlen áradáshoz lehet köze. De senkitől nem kap magyarázatot, és hiába szeretné megérteni a történteket, a felnőttek inkább elfordítják a fejüket a válaszadás helyett.

Eközben a vízszint ismét emelkedik, és úgy tűnik, egy újabb Sötét Tavasz közeledik, ami minden állatot súlyosan érint.

Bársonyt és Sást több dolog is összeköti: a dalok szeretete, rémálmaik, és mindketten úgy érzik, nincsenek a helyükön. Csodálatos és egyben tanulságos történet a kitaszítottságról, meg nem értésről. A kisebbek azonosulhatnak a szereplőkkel, és komoly kérdésekre, kételyekre is választ kaphatnak az állatok szemén keresztül. Érinti az elmúlást, a veszélyes helyzetek kezelését, de a kudarc utáni felállást és kitartást is. Emellett a természetet különleges szépséggel kezeli, de felhívja a figyelmet a kiszámíthatatlanságára, kegyetlenségére is.

Mint korábban említettem, a korhatár besorolással nem teljesen értek egyet, én inkább a 10 év feletti gyerekeknek ajánlanám. Szerintem a szöveg könnyebben értelmezhető ha nagyobb gyerekek olvassák, és a mondanivaló mélységét is jobban megérthetik.

Ami nekem hiányzott, az a gyakori párbeszédek megjelenése. Emlékeim szerint gyerekként én kimondottan igényeltem, mert könnyítette az olvasást, és jobban fenn is tartotta az érdeklődésem.

Bár a borítóra általában a bejegyzés elején szoktam kitérni, most mégis a végére hagytam. Szerintem nagyon szépre sikeredett, a színei kellően figyelemfelkeltőek, és nekem szerelem volt első látásra. Sokkal gyönyörűbb élőben, mint ahogy a képeken látszódik. A belső illusztrációkat színesnek képzeltem, így megleptek a fekete-fehér képek. Viszont a hangulat világát jobban tükrözi, így teljesen értem miért ez a megvalósítás történt.

Szerintem érdemes úgy megválogatni a gyerek kezébe kerülő meséket, hogy a szórakoztatáson felül fontos tanulságokat is le tudjanak vonni, és tanítsa őket valamire. Jelen esetben nagyon sok fontos mondanivalóval találkozhattunk: a veszteség, kirekesztettség, másság megélése. Ha te is ilyen könyvet keresel, bátran ajánlom!

Ha szeretnéd megvásárolni, IDE kattintva megteheted.



Nyereményjáték:
Mostani nyereményjátékunkban a Manó Könyvek további köteteinek nyomába eredünk! Minden állomáson találtok egy-egy idézetet, a ti feladatotok pedig, hogy a könyv címét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az én feladványom:
“És ahogy az életben lenni szokott, Snöfrid az igazán fontos dolgokat egészen véletlenül tudta meg.”

Állomáslista:
05.20. Milyen könyvet olvassak?

a Rafflecopter giveaway

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images