Swift

Holly Black - How ​the King of Elfhame Learned to Hate Stories – Hogyan gyűlölte meg Elfhon királya a történeteket (A levegő népe 3,5.)

 


Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy éles nyelvű fiú.

Mielőtt kegyetlen herceggé, majd gonosz királlyá vált volna, kőszívű tündérgyermek volt. A kötet mélyebb bepillantást enged Elfhon titokzatos királyának drámai életébe. Izgalmas részletek a The Cruel Prince – A kegyetlen herceg előttről, kalandok, amelyek a The Queen of Nothing – A semmi királynője után játszódnak, és ismerős pillanatok A levegő népe-trilógiából – mind-mind Cardan szemszögéből.

A sorozat új kötetében visszatérhetünk a szívdobogtató romantikához, veszélyhez, humorhoz és drámához, melyek a világ minden táján elvarázsolták már az olvasókat. Minden fejezethez gyönyörű, megkapó, színes illusztrációk készültek, így tökéletes gyűjtői példány régi és új olvasóknak egyaránt.

Szerezd meg, és hagyd, hogy magával ragadjon!


Mikor A levegő népe trilógia végre megjelent Holly Blacktől magyar fordításban, akkor kissé kételkedő voltam. Sok negatív és pozitív kritikát is hallottam a könyvekről, így vonakodtam belekezdeni a sorozatba. Végül az első rész éldekorált kiadása győzött meg. A gyűjteményemben szerettem volna tudni a kötetet, így a bizonytalankodásom ellenére megrendeltem. 


Mint általában lenni szokott, úgy döntöttem, ha már a birtokomba került, csak ne álljon díszként a polcon, hiszen a könyv nem dísznek való, így belekezdtem. A következő pillanat, ami a való világból megmaradt, hogy elolvastam az utolsó mondatot is. Nagyon kíváncsi voltam a további részekre is, így még aznap este elszaladtam egy könyvesboltba, hogy megvegyem a másik két részt is. A zárás előtt 10 perccel estem be, de szerencsére sikerült még megvennem őket. Azokat is felfaltam 1-1 nap alatt. Ebből azt hiszem, hogy egyértelmű, hogy rajongok a sorozatért. Az elveszett nővérek című kötetet is elolvastam, de most nem arról szeretnék írni.


Az új, kiegészítő kötetet is szinte azonnal beszereztem. Alig vártam, hogy még egy kis ideig visszacsöppenhessek Jude és Cardan világába. Bár az abszolút kedvenc karakterem a nagykirályné, de a nagykirály sem sokkal marad le utána. Érdekes volt az ő szemszögéből is látni, hogy milyen volt egy olyan hercegként felnőni, akiről a családja éppen csak tudomást vesz, de egyikük sem törődik igazán a sorsával. Élveztem, hogy arról olvassak, milyen életet élt fiatal hercegként, miért is vált olyan kegyetlenné az évek alatt.


Izgalmas volt a már ismert történet egy-egy pillanatát az ő szemszögéből is átgondolni, így sokkal színesebbé és árnyaltabbá vált a kettejük közötti kapcsolat. De a történetek közül a legnagyobb örömet azok okozták, amik a trilógia után játszódtak, hiszen ezzel bepillantást nyertünk a boldogan-éltek-amíg-meg-nem-haltak utánra. Rajongok az ilyen kiegészítő kötetekért.


Persze mindezeket az írónő izgalmas elbeszélési stílusában olvashattam, ami már az előző 4 kötetet is jellemezte. Méltó része ez a könyv is a sorozatnak.

Amik a kedvencemmé tette ezt a részt, azok Rovina Cai illusztrációi. Szinte minden oldalon találhatunk egy-egy rajzot, legyen akár kicsi vagy az egész oldalt betöltő. Néha percekig gyönyörködtem a képekben, megfigyelve az apró részleteket.


Véleményem szerint ezt a kiadást minden Holly Black rajongónak és nem-rajongónak is el kellene olvasnia.

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images