Swift

Mary Alice Monroe - Nyári emlékek


Marietta Muir csodás tengerparti otthona, amelyet egykor gyerekzsivaj töltött meg, mostanra némaságba burkolózott. Az idős asszonyt ritkán látogatják meg unokái, akik hajdan / régen / sok évvel ezelőtt minden nyári vakációjukat nála töltötték. Marietta ezt megelégelve meghívónak álcázott ultimátumot küld az azóta már felnőtté lett három lánynak, Dorának, Carsonnak és Harpernek, hogy nála töltsék a nyarat, és vele együtt ünnepeljék az asszony nyolcvanadik születésnapját. Nem titkolt szándéka, hogy a nyári emlékeket megidézve megerősítse a testvérek közötti, korábban igen szoros köteléket. Maga sem tudhatja azonban, hogy a terve miként sül el: a három igencsak különböző női életút fonala összefonható-e még, vagy örökre szétfutnak a világban.
Mary Alice Monroe szívmelengető és magával ragadó trilógiájának első kötetében Carsoné, a szabad szellemű fotósé, a tenger szerelmeséé a főszerep. Csak sodródik az árral, nem találja a helyét a világban, ezért kapóra jön neki a nagyanyja meghívása. Kiderül azonban, hogy még a meseszép dél-karolinai vidéken sem lelhet megnyugvást a lelkét sanyargató démonoktól, mígnem egy vonzó férfi és egy különleges barát segítségével újra fel nem fedezi a családi kötelékek, a megbocsátás és a szeretet erejét, és rá nem talál önmagára.

Mint ahogy a fülszövegben is olvashatjuk, Marietta Muir a megbomlott családot szeretné egy egésszé kovácsolni, és arra kéri unokáit, töltsék vele a nyarat. Mind a három testvér különböző életet él, viszont van egy közös bennünk: egyikük sem érzi igazán boldognak magát, és messze nem nevezhető kiegyensúlyozottnak az életük. 

A trilógia első része leginkább Carsont helyezi a középpontba, de természetesen a többiek is szerepet kapnak, és ha csak felületesen is, de megismerhetjük őket is. Persze ezzel nincs is semmi baj, hiszen nem véletlenül trilógiáról beszélünk, hiszen 3 testvérről szól a történet. 

Bár sokan mondják, hogy nem siekrült Carsont annyira megkedvelni, nekem mégis szimpatikus volt, és egyáltalán nem zavart, hogy Ő egy magányosabb típus volt. Gondolom egy kicsit a saját természetem is megmutatkozott, hiszen én is jobban szeretek elvonulni a gondolataimmal, és élvezni a természetet, a csöndet. :)

Számomra Dora nehezebb eset volt, nehéz volt megérteni a döntését és a nevelési módszerét. Azt mindenképp tudni kell róla, hogy épp a válás küszöbén áll, és emellett egy autista gyermeke is van, aki különös figyelmet igényel. Nem csoda tehát, hogy szegény a végletekig kimerült, mégis számomra nagyon meglepő volt, hogy a család sem tudott a kisfiú betegségéről. Szerintem ez nagyon furcsa volt, nem is értem, hogy hogy akarja ezt eltitkolni a családja elől, bármennyire is látszat ember... De persze Ő is fejlődőképes, és jó hatással van rá a nyugodt környezet.

A harmadik testvér Harper, aki világ életében az anyja elnyomásában nevelkedett, és kimondottan munkamániás. Sajnos nem igazán tudja mi is az a szabadság, de a szigeten lesz ideje belekóstolni, és ráérez a szabadság ízére. :)

Nem mondom hogy túl nagy elvárásokkal indultam neki a könyvnek a molyos értékelések alapján, mégis azt kell mondjam, pozitív csalódás volt. Nem merültünk el túl mélyen a lelki vívódásokban, mégsem volt felületes. Pont annyi érzelmet kaptunk, amennyi még éppen jól esik az olvasónak. 


Engem egyetlen egy dolog zavart, a delfinek. Szeretem az állatokat, de mikor az első oldalon egy hosszabb elemzéssel kezdődött a regény, őszintén nem tudtam, mit keres ez a könyv a kezemben. Persze utána összeállt a kép, de én ezt kihagytam volna az írónő helyében, vagy esetleg a könyv végére tettem volna.

Mindent egybevetve nagyon szuper kikapcsolódás volt számomra a regény, és kimondottan élveztem a lányok jellemfejlődését követni. Néha azt hiszem jó olyan regényeket az embernek a kezébe venni, ami hétköznapi, emberi problémák köré épül fel, ezáltal pedig megvilágítja az ember tudatában azt a gondolatot, hogy akkor ez nekem is sikerülhet, én is képes vagyok rá. Szeretem amikor ilyen pozitív üzenete van egy regénynek, ezért bele is vetem magam a folytatásba. :)

A könyvet a General Press Kiadó jóvoltából volt lehetőségem elolvasni, amit ezúton is nagyon szépen köszönök!

Felkeltette az érdeklődésed? Ide kattintva kedvezményesen van lehetőséged megvásárolni! :)



Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images