Swift

Blogturné - Elizabeth Lim - A ​sárkány ígérete (Hat bíborszín darumadár 2.)

A Menő Könyveknek köszönhetően már hazánkban is olvasható Elizabeth Lim nagysikerű, duológiájának második része, A sárkány ígérete. Ráadásul a kiadónak hála, szemet gyönyörködtető, éldekorált változatban szerezhetik be a történetet a magyar olvasók. Az ázsiai mesék és mítoszok világából merítkező fantasy bloggereinket is elvarázsolta. Tartsatok velünk, derítsük ki együtt hogyan folytatódik a történet és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet.

ISBN: 9789635844326 | Oldalszám 608 oldal | Fordító: Herman Alexandra | Rendelési link| Moly | Beleolvasó


Fülszöveg:

„Az ​ígéret nem holmi csók a szélben, amivel csak úgy dobálózunk. Egy darab saját magunkból, amit odaadunk valaki másnak, és nem kapjuk vissza, amíg nem teljesítjük a fogadalmunkat.”

Vannak azonban ígéretek, amelyeket szinte lehetetlen teljesíteni. Egy elátkozott sárkánygyöngy visszajuttatása a jogos tulajdonosának pont ilyen feladat. Különösen, ha a szóban forgó gyöngyöt a világ összes nagy hatalmú sárkánya, varázslója és démona magának akarja. És ha ez nem lenne elég, a roppant erővel rendelkező varázstárgy rendkívül szeszélyes is… Shiorinak el kell utaznia a sárkányok tenger mélyén rejtőző királyságába, démonokkal és szellemekkel kell harcolnia, és haza kell juttatnia a gyöngyöt, mielőtt az teljesen kettétörik, és elpusztítja a világot.
De maga Shiori vajon hazatalál-e valaha? El tudják-e fogadni az emberek az ereiben csörgedező varázserőt, vagy elszabadult papírsárkányként kell kóborolnia a világban, távol az apjától, a testvéreitől, a szerelmétől?

A Hat bíborszín darumadár folytatásában Kiata hercegnőjének minden varázserejét és leleményességét be kell vetnie, ha túl akarja élni a rá váró megpróbáltatásokat, és nem akarja, hogy elszakadjon a sors fonala, amely az igaz szerelméhez köti."

Véleményem:

Kíváncsian vártam a Hat bíborszín darumadár folytatását, de picit féltem is tőle, hogy meg tudja-e ugorni azokat az elvárásokat, amiket az első könyv elolvasása után vártam tőle. 

Shiori nehéz feladat előtt áll, mivel be akarja teljesíteni Reikama utolsó kívánságát: a gyöngyöt visszajuttatni az igazi tulajdonosának. 

Elsőként is Seryuval a sárkányok világába, Ai'longba tart. A sárkányok királya is magának akarja a gyöngyöt, amit Shiori nem hajlandó átadni neki, így börtönbe vetik. Persze az ifjú sárkányherceg nem hagyja magára a lányt, de csak egy kiutat talál, a hitvesévé fogadja, hogy mentse az életét. Már az első könyvben is érződött egyfajta kémia Shiori és Seryu között, de Takkan belépésével átrendeződtek a viszonyok. Talán sokan várták, hogy a szerelmi háromszög fogja a regény gerincét adni, de nem így történt. 

Shiory és Seryu szinte az őrültség határát súrolva mennek szembe a sárkány királlyal, hogy a lány élve kijusson ebből a világból, és teljesíthesse az ígéretét. Maga a sárkányok világa nekem nem tetszett annyira, idegennek éreztem... Viszont örültem, mikor végre Shiori megmenekült, és újra Kiatában egyesült családjával. 

Shiori visszatérésével ismét találkozhatunk Takkannal, akit eddig is kedveltem, de ezek után még kedvesebb lett a szívemnek. A fiatal szerelmeseknek a gyöngy visszajuttatásának nehézségén felül még rengeteg akadállyal kell szembenézniük.  Bandur, a démonok királya is üldözőbe vette Shiorit, és egész Kiata biztonsága kockán forog. Sietniük kell, mindenhol ellenségek várják hogy hibázzanak, és már nem csak a démonok, az emberek is a hercegnő bukását akarják.

Kicsit ellentétes érzéseim vannak a második résszel kapcsolatban. Egyrészt nagyon szerettem volna szeretni, mégis azt éreztem, mintha két könyvet gyúrt volna jelen esetben egy könyvvé Elizabeth Lim. Azt éreztem olvasás közben, hogy egyik csapdából a másikba esik Shiori, és hiába küzd meg egy gonosszal, kettő másik jön helyette. A kevesebb néha több, és szerintem itt a mértékletesség elcsúszott, amit én nagyon sajnálok. Az első rész különleges hangulatvilága nagyon megfogott, a második résztől is pontosan ezt vártam volna, de ezt most nem kaptam sajnos meg. Olvasható és szerethető volt, de nem olyan minőségben, mint az első rész.

Shiori személyisége szerintem sokat szelídült Takkan mellett, és nagyon jó hatással vannak egymásra. Takkan egy igazi úriember, aki a szerelméért bármit feláldozna. Mint olvasó, nem volt kétségem afelől, hogy a sorsuk fonalai össze vannak kötve, őket egymásnak teremtette az ég. 

A testvéri szeretet, a család összetartozása jelen esetben is kulcsfontosságú volt, hiszen a bátyjai segítsége nélkül mindez lehetetlen küldetés lett volna. Talán Hashó volt a kedvencem ebben a részben is, a végtelen szeretete, elfogultsága és a kedves természete miatt. Persze Kikit sem lehet elfelejteni, hiszen Ő mindig Shiori mellett állt, és a józan észt képviselte, amire a lánynak valljuk be, szüksége volt. Soha nem féltette az életét, ha Shiori védelméről volt szó, és a könyv végén lezajló búcsút nem is bírtam könny nélkül kibírni. 

Összességében ez ismét egy szerethető könyv rengeteg fordulattal, leginkább a letehetetlen - egy ültő helyemben el akarom olvasni stílussal. Bár én jóval gyengébbnek éreztem mint az első részét, ez sem változtat a véleményemen, miszerint ezt a sorozatot mindenképp érdemes elolvasnia annak, aki szereti a fantasyt.


Állomások:

04.28.: Sorok között

04.30.: Milyen könyvet olvassak?

05.02.: Csak olvass!

05.04.: Fanni's Library

05.06.: Utószó

05.08.: Readinspo

05.10.: Könyv és más

05.12.: Hagyjatok! Olvasok!

05.14: Spirit Bliss Sárga könyves út

05.16.: Dreamworld

Nyereményjáték:

Ebben a játékban most nincs más dolgotok, mint figyelmesen elolvasni a kiadó által feltöltött beleolvasó fájlt és válaszolni a feltett kérdésekre, a megoldást pedig beírni a Rafflecopter megfelelő sorába.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az én feladványom:

Mit kell Shiorinak átadnia a sárkánykirálynak?


a Rafflecopter giveaway

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images