Swift

Blake Crouch - Sötét ​anyag



"Elégedett ​​vagy az életeddel? Ezek az utolsó szavak, amiket Jason Dessen hall, mielőtt az elrablója leüti. Mielőtt egy hordágyra szíjazva ébred, vegyvédelmi szkafandert viselő emberek között. Mielőtt egy olyan férfi, akivel soha nem találkozott, rámosolyog, és azt mondja neki: Úgy örülök, hogy újra látlak, barátom


Abban a világban, ahol felébredt, Jason élete teljesen más, mint korábban. A felesége nem a felesége. A fia meg sem született. Ő maga pedig nem csak egy átlagos egyetemi tanár, hanem ünnepelt zseni, aki egy forradalmi dolgot alkotott – olyasmit, ami a lehetetlennel határos. 

Vajon melyik világ a valóság? És ha az emlékeiben élő otthona tényleg létezik, hogyan tudna visszajutni imádott családjához? A választ egy meglepő és hátborzongató utazás során kapja meg, miközben kénytelen szembenézni önmaga legsötétebb oldalával, és megküzdeni egy legyőzhetetlennek tűnő, rémisztő ellenféllel. 

Blake Crouch a nagy sikerű Wayward Pines-trilógia után ezúttal kvantummechanikával és alternatív világokkal feszegeti a tudományos sci-fi határait egy rá jellemző, gyors tempójú regényben. A Sötét anyag az év legjobban várt thrillere — egy zseniálisan kitalált, sodró lendületű és bensőséges, különös és mélyen emberi történet a legfontosabb döntéseinkről és arról, hogy mit vagyunk hajlandóak megtenni azokért az életekért, melyekről álmodunk."


A szünet alatt gondolkodtam hogy mi is olvasnék, de akkor éppen úgy éreztem, csömöröm van a romantikus és történelmi regényekből...nem szeretnék elszomorító valós történeteket olvasni, hanem valami teljesen másra, újra vágyom. Így akadt meg a szemem a keresgélések közepette ezen a thrilleren, ami bőven túlszárnyalta az elvárásaimat.

Alapjáraton nem rajongok a kvantumfizikáért, és féltem is hogy hogy fogok tudni azonosulni a regénnyel, de mindenki nyugodjon le, ha nekem sikerült, nektek is fog! Nem gondoltam volna, hogy ennyi lehetőség van ebben a témában úgy, hogy az olvasó még élvezze is!

Jason élete szerintem a legtöbb ember életével egyenlő: feleség, gyerek, egy elfogadható munkahely, és a saját karrier feladása egy közös cél érdekében. Persze mindannyiunkban megfordul időnként a kérdés, hogy mi lett volna, ha... ? Hát most választ is kapunk, és azt hiszem ezután mindenki megelégszik azzal az úttal, amin jár, hiszen ettől lehet ezerszer rosszabb is!

Maga a cselekmény nagyon mozgalmas volt. Egy különös elrablással indult be az izgalom, és egy szer beinjekciózását követően egy másik világban találta magát Jason mégis a saját bőrében, de egy másik életben. Menekülőre fogván próbálja megkeresni a kapcsolatot a két élet között, mikor is rádöbbent, pont erről az életről mondott le... Elég gyorsan meggyűlölte az evilágban élő sikeres énjét aki csak a munkájának élt, és egyben ellopta az Ő nyugodt kis családi életét...

Szerencsére Jasonnek akad egy segítője, akivel megmenekül, és egy különös bolyongásra indulnak. Ez egy olyan szál, ami nagyon megoszthatja az olvasót. Én kedveltem Amandát, és sajnáltam hogy ilyen 'könnyen' kiengedte az író a kezei közül, de elfogadtam...(Bár reménykedem folytatásban! ) 

Ettől kezdve a férfi egyedül kereste meg a családját, és régi életét, amit meg is talált, de nem úgy, ahogy Ő azt gondolta...

Még egy tucat Jasonnek fájt a foga erre az életre, és mindenki csak a feleségét és a gyerekét akarta, akár öltek is érte... Többet nem is szeretnék elárulni, hiszen akkor nem lenne miért elolvasnotok, pedig érdemes. :)

Én imádtam ezt a regényt, mert mozgalmas volt, és egyben izgalmas. Más volt mint a többi könyv, egyáltalán nem untatott. Végre kicsit megmozgatta az agytekervényeimet, és gondolkodhattam, hogy vajon mi fog történni ezután... Élveztem minden egyes sorát!! :)


Ez is érdekelhet...

3 megjegyzés

  1. Szia! :)
    Tudnál mondani ehhez hasonló regényeket? Előre is köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Eddig nem olvastam ilyen témájú könyveket, ez a regény mozdított ki engem is a saját kis komfortzónámból, így a témában magam sem vagyok jártas. De amennyiben találkozni fogok hasonló témájú könyvekkel, mindenképp jelzek! :)

      Törlés
    2. Köszi :D Annak nagyon örülnék :)

      Törlés

Flickr Images