Swift

Blogturné - Ana Reyes - Ház a fenyvesben

Ana Reyes Ház ​a fenyvesben című bemutatkozó thrillerében egy rejtélyes haláleset és egy soha fel nem dolgozott trauma áll a középpontban. Főszereplőnk, Maya elveszítette a legjobb barátnőjét, most pedig, évekkel később egy különös videó újra felhozza benne az eltemetett emlékek morzsáit, melyek sokkal messzebbre vezetnek, mint gondolná. Tartsatok három bloggerünkkel az állomásokon, és nyerjétek meg a Next21 Kiadó által felajánlott példányt!

Kiadó: Next21 Kiadó, 2024
Oldalszám: 352, puhatáblás

ISBN: 9786156414847

Eredeti cím: The House In The Pines

Fordította: Lévai Márta

Moly adatlap

Megvásárolom


Fülszöveg:

"Ha megcsal az emlékezeted

Ha a barátnőd halott

Ha nem tudod feledni, de pontosan nem is emlékszel, hogyan történt

A válasz ott lesz a fenyvesben

Maya újra a trauma kellős közepén találja magát, amely azóta egész életére rányomta a bélyegét. Hazatér szülővárosába, Aubrey halálának helyszínére, hogy újra átélje azt a végzetes nyarat, belegondoljon, milyen hatással is volt rá annak idején Frank, és felidézze az őrjítő féltékenységet, amely majdnem megpecsételte kettejük barátságát Aubrey-val.

Egykori otthonában rábukkan valamire, ami megérteti vele, ez a történet jóval régebben, még az ő születése előtt kezdődött. Minden jel szerint újra fel kell keresnie Franket, aki még mindig ugyanott lakik, a fenyvesben."


Véleményem:

Kíváncsi voltam a regényre, mivel egyébként is nagyon szeretem a thriller műfaját, főleg a pszicho-thrillert. Maya fiatalon elvesztette a legjobb barátnőjét, aki a szeme láttára halt meg. Teljesen bizonyos abban, hogy Frank ölte meg, de hiába volt szemtanúja, bizonyítani nem tudja, mivel látszólag a férfi egy ujjal sem ért hozzá. 

Ez a szörnyű esemény a mai napig rányomja a bélyegét az életére, ez vezetett az alkohol problémáihoz, gyógyszer függőségéhez. Csakhogy egy szerencsétlen véletlen folytán kifogyott az erős nyugtatókból, és pont ekkor szembesült egy videóval, ahol egy fiatal lány ugyanilyen különös módon halt meg, vele szemben pedig megint Frank ült.

Elérkezett az idő, a végére kell járnia mi is történt Aubrey-val, de ehhez haza kell mennie, és szembe kell néznie a legnagyobb félelmeivel.


A cselekmény az elején lassan indult, kicsit körülményesnek éreztem, mivel nem igazán volt előremozdulás, inkább Maya lelki problémái kerültek előtérbe. Zavart a depresszív hangulata, és a folyamatos lelki vívódása. A szorongása, pánikrohamai, rémálmai nyomasztóak voltak. Emiatt nehezebben is ment az olvasás, nem kötötte le annyira a figyelmem.


Viszont amint elhatározta, hazautazik Pittsfieldbe, érdekes fordulatot vesz a történet, és végre elkezdődik az, amire vártam. Ettől a ponttól már jobban szerettem a könyvet, szívesebben is olvastam.


Maya nyomozni kezd az újabb áldozat után, egyre több hasonlóságot vesz észre, ami újabb kérdéseket vet fel. A jelen mellett a múlt is bekapcsolódik: Aubrey utolsó heteit és Maya Frank-el való kapcsolatát idézik fel. Eleinte Frank érdekes karakternek tűnt a maga furcsaságaival, nem igazán értettem hogyan is gyilkolhatott. Elmerengtem, vajon Maya tényleg pszichésen labilis, és csak a fel nem dolgozott traumáit vetíti ki a férfira? 


Az alapötlet szerintem jó, csak nem eléggé kidolgozott, ami miatt talán megosztó is lehet olvasói közösségben. Persze egyébként ez Ana Reyes első regénye, így talán elnézőbb is voltam. Vannak részek amiket én elhagytam volna, míg más részletekre több hangsúlyt fektettem volna az író helyében. Például Maya apjának a befűzése, ami engem nem igazán mozgatott meg, pedig valahol egy fontos mozzanata a regénynek. 


Összességében nem volt rossz, de számomra ez az egyszer olvasós kategória. Az alapötlet tényleg jó volt, ugyanúgy mint a lezárás, viszont Maya folyamatos szenvedése, lelki vívódása engem idegesített, és nem tudtam megkedvelni igazán.

A befejezés és egyben a csattanó nekem kimondottan tetszett, egyébként is érdekesnek tartom ezt a témát, és örülök, hogy Ana Reyes ehhez a megoldáshoz nyúlt. Nem egy skandináv krimi, de szerethető a hibáival együtt.

Őszintén remélem, hogy az írónő a következő könyv írásánál figyelembe veszi az olvasói közösség észrevételeit, meglátásait, és mindezt hasznosítja is, hogy a második regénye szerethetőbb és lendületesebb legyen.

Blogturné állomáslista:


03.22. Könyv és más 

03.24. Milyen könyvet olvassak?

03.26. KönyvParfé


Nyereményjáték:


Mostani nyereményjátékunkban a Next21 Kiadó további kötetei után nyomozunk. Minden állomáson találtok egy-egy idézetet, a ti feladatotok pedig, hogy a regény címét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Az én feladványom:


“Leginkább nem szeretek egyedül maradni a gondolataimmal. Az általam ismert imák közül egyik sem tudja megállítani azokat a dolgokat, amelyek a sötét sarkokból előlopakodva éhesen rávetik magukat az elmémre.”



a Rafflecopter giveaway

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images