Swift

Kincses Nóra - Felettünk ​a csillagos ég


Adott egy férfi és egy nő, akiket összehozott a vak véletlen a világégés közepén. Egyikük sem tudja, miért áll a romok között. A nő csak azt tudja, hogy menni kell, menni a semmiből a kitudja mibe. Útközben a legkülönfélébb emberekkel találkoznak, akik mind máshogy reagáltak erre a nem várt szituációra. Egy apokaliptikus road-movie bontakozik ki országokon és hónapokon át, egyetlen végcél felé. Az ő történetükkel párhuzamosan pereg Vincent van Gogh bátyjának, az impresszionisták mentorának, Theo van Gogh műkereskedő zaklatott és regényes életrajza. Az, hogy mi köti össze a XIX. században élő testvérpár életét a 125 évvel későbbi világvégével, az út végére kiderül. A régmúlt és a személyes múlt alakítja a jelenüket, döntéseiket és lehet, hogy a jövőt is.


A fülszöveg alapján nagyon izgalmas lehetőségnek találtam a regényt, hiszen hogy a fenébe jön a képbe egy regényen belül Van Gogh és a világvége?! :D

Nem kedvelem a Publio Kiadót, és nem is olvasok tőlük igazán semmit. Persze ha valami felkelti az érdeklődésem, kivételt teszek, de általánosságban elmondhatom, nem szoktam nézelődni a könyveik között. A fülszövegben is már szóközök hiányoztak, ami ismételten a Kiadót jellemzi. De ezen túllépve izgatottan kezdtem bele a regénybe

A történet két szálon futott végig. Egyrészt a Van Gogh család életének és lelki vívódásainak, a mindennapi élet küzdelmeinek lehettünk részesei. Igazi művészek szemével láttuk a világot, és érzékelhettük az alkotók kételyeit, lelki vívódásait, és a mély depressziónak is részesei voltunk. Nekem ez a szál igazából nem tetszett, untatott. Egyáltalán nem örültem, mikor láttam, hogy ismét erről fog szólni a fejezet. Egyébként nem volt olyan rossz, csak a másik szál számomra annyival erősebb, érdekesebb és izgalmasabb volt, hogy ezt nem igazán tudtam értékelni.



És akkor beszéljük a cselekmény másik száláról. Ez magában a posztapokaliptikus világban játszódik, ahol valami szörnyű dolog történt, de az élőknek nincs emlékük, és nem tudják mi okozta mindezt. Hanna egy magyar lány, aki New Yorkból haza szeretne jönni, valamit még el kell intéznie. Társul hozzá egy rejtélyes férfi is, Dominic, aki egy rab volt, de nem tudni mit tett, és mi miatt zárták börtönbe. A túlélés reményében csatlakoznak egymáshoz, és együtt indulnak Magyarországra.

Szerintem izgalmas volt az egész történetüknek a gondolatmenete. Tetszett, hogy ilyen rejtélyes volt, és csak szépen lassan ismertük meg a szereplőket. Kicsit úgy éreztem magam, mintha a Walking Dead-ben lennék, csak itt már nincsenek élőhalottak. Az emberek sajnos kegyetlenek, és önzőek. Mindenki a saját életét menti, és ha veszélyben érzi magát, kérdezés nélkül öl. Ez itt sem volt másképp, ezzel nem kevés izgalmat okozván...

Ami negatívum volt, hogy nem igazán volt időrendileg megjelölve a cselekmény, és alkalmanként nehezen volt követhető, hogy most hol is járunk. Persze rendbe lehetett ezt tenni, csak nagyon figyelmesnek kellett lenni.

Számomra egyértelműen ez a szál volt a legizgalmasabb, és élveztem minden egyes sorát. :)

Összességében egyébként szerintem Nóra jól ír, és első regényének kiváló. Biztos vagyok benne, hogy még komoly sikerek elé néz, ha folytatja ezt az utat. Ajánlom, hogy más kiadóval folytassa mindezt, mert sajnos a regényből dőltek a helyesírási hibák, ami a kiadó feladata lett volna, hogy alapos munkát végezvén ne találkozzon ilyennel az Olvasó. 

Ha felkeltette az érdeklődésed a regény, ide kattintva tudod megvásárolni.



Ez is érdekelhet...

2 megjegyzés

  1. Azért elég érdekes kapcsolat van a "www.amasikvilag.hu" blogon olvasható értékelés és ez között!!! Már-már plagizálás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban elég érdekes kapcsolat,hogy a könyv tele van helyesírási hibákkal,illetve az írónő jó úton halad. Bárki elolvasná a könyvet és kritikát írna róla, ezek mellett nem menne el szó nélkül. Szerintem ez egyáltalán nem plagizálás,pláne ilyen hobbi-szinten.

      Törlés

Flickr Images