Swift

Kelly Rimmer - Amikor elvesztettelek

 "Kívántad-e már valaha, hogy megismétlődhessen az első találkozásod valakivel?

Amikor Leo és Molly összeházasodik, úgy érzik, övék a világ, együtt bármire képesek. Azonban a haditudósítóként dolgozó Leo balesetet szenved, és elveszti az emlékeit. Molly odaadó feleségként segít neki előhívni a memóriájából a töredékeket, hogy összeállíthassa belőlük, ki volt és milyen életet élt azelőtt – közben pedig menthetetlenül egymásba szeretnek, újra.
A baj az, hogy Molly súlyos titkot rejteget a férje elől, ezért amikor Leo emlékezete fokozatosan visszatér, egyre jobban megretten. Attól tart, közeledik a pillanat, amikor a férfinak rá kell jönnie, a házasságukkal nincs minden rendben, és ekkor elveszíti őt."

A könyv borítója fogott meg leginkább, gondoltam a legutóbbi olvasmányom után jól esne a lelkemnek valami könnyebben emészthető. 

Leo és Molly megismerkedését és egyben a balesetet követő emlékek visszatérését élhetjük át egyszerre két idősíkon. Kimondottan tetszett hogy mindkét idősíkban felváltva változtak a nézőpontok:hol Molly szemszögéből, hol pedig Leo oldaláról ismerhettük meg miként is ment tönkre egy tökéletes, mindent elsöprő szerelem. 

Személy szerint Leo baleset előtti személyiségét nem kedveltem, sőt, egyre inkább haragudtam rá. Hogy lehet valaki ennyire önző? Eközben szépen lassan a Mollyról alkotott nézeteim is megváltoztak, és rájöttem, ezt nem lehet csak fekete és fehérben látni. Ketten kellettek a házasság megromlásához, egyikük se szent.

Érdekes a második esély. Hiszen egyszer már mindent veszni hagytak. Másodjára sikerülhet helyrehozni? De miért is kell ahhoz mindent elveszteni hogy értékelni tudjuk azt, amink volt?

Tudjátok, van az a mondás, a kevesebb néha több. Pont ezt éreztem én is olvasás közben. Feleslegesnek éreztem ezt az 521 oldalnyi rágódást. Szerintem ha egy picit rövidebbre lett volna fogva, többet adhatott volna. Kár volt így elhúzni. Pontosan emiatt néha untatott, nem is volt kedvem folytatni, de máskor meg azt vettem észre, hogy teljesen beszippantott a könyv, velük együtt szurkolok. 

Mindent egybevetve sok fordulatot nem tartogatott, én több csavarra, titokra számítottam. De ettől függetlenül élveztem a múlt felidézését, érdekes volt milyen időnként apró események láncolata elég egy házasság tönkremeneteléhez. 

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images