Swift

Riley Sager - Már ​csak egy maradt

Fülszöveg:

„TIZENHÉT ÉVES VOLT, SZINTE GYEREK, KISHÚGÁT KÖTÉLLEL GYILKOLTA MEG.” Így kezdődik az a gyerekvers, amelyről ma már sokan nem tudják, honnan származik. De 1929-ben a Hope család kegyetlen lemészárlása sokkolta Amerikát. A rendőrség azóta sem jött rá, ki követte el. Az egyetlen túlélő Lenora volt, a család kamaszlánya. Ám mindig is tagadta, hogy ő tette volna. Az elmúlt 50 év alatt senkinek se volt hajlandó beszélni a tragédiáról, és ki sem lépett az elátkozott, düledező villából.

„APJA TESTÉT KÉSSEL SZURKÁLTA SZÉT, ELVETTE ANYJA BOLDOG ÉLETÉT.” Lenora mostanra már idős, tolószékes asszony. A legutóbbi agyvérzése óta megnémult, és csupán egy írógép segítségével képes kommunikálni. Amikor új ápolónő érkezik hozzá, az egyik éjjel váratlanul lekopogja az írógépen, hogy mindent el szeretne mondani. És ahogy egyre több részlet kiderül a véres tragédiáról, az ápolónő elbizonytalanodik: vajon mennyire veszélyes Lenora, ez a látszólag törékeny, idős asszony?


Véleményem:

A borítója szerintem kifejezetten csúnyára sikerült, magamtól nem is vettem volna kézbe, de mivel sok jót hallottam róla, így szemet hunytam felette, és megadtam az esélyt.

Az alapsztori is már nagyon izgalmas, hiszen a fülszöveg sokat elárul, a Hope családot kegyetlenül lemészárolták, és csak Lenora, az egyik lányuk maradt életben. Mivel terhelő bizonyítékot nem találtak ellene, szabadon távozhatott. 

„Tizenhét éves volt, szinte gyerek,
Kishúgát kötéllel gyilkolta meg.
Apja testét késsel szurkálta szét,
Elvette anyja boldog életét.
Nem én tettem! – vallja Lenora Hope,
De életben ő van, családja halott.”

54 évvel később Kit az ápoló, akit meghurcoltak egy betege elvesztése miatt, végre ismét munkába állhat. A betege nem más, mint a háromszoros gyilkos, Lenora. Kit úgy viselkedett, ahogy én is tettem volna. Forgott a gyomra, hogy egy gyilkost ápol. Viszont mivel más munkát nem talált az előző munkahelyi haláleset miatt ami az ő mulasztása miatt következett be, kénytelen beletörődni a helyzetébe, maradnia kell. 

Ahogy telnek a napok, Lenora úgy dönt, mindent el akar mondani az új  ápolónak, Kitnek. Innentől a cselekmény bravúrosan építkezik. Az alap  hangulatot már Riley Sager megteremtette a gyilkossággal, a nyomasztó egykor fényűző kastéllyal ami a szikla peremén áll, a zord időjárási viszontagságokkal. 

Csakhogy Kit érzi, a legépelt oldalak, Lenora válaszai nem őszinték, megvezeti. Ezért Ő is nyomozni kezd, felgöngyölítve a végzetes éjszakához vezető utat. Az utolsó oldalakig sem voltam abban biztos, ki is Lenora és mit tett, vagy épp nem tett. Bár igyekeztem szemfüles lenni az elején, időközben elengedtem és csak sodródtam az eseményekkel. Egyszerűen mire felépíthettem volna a teóriám, ismét egy sorsdöntő titokra derült fény, és az általam gondolt teória mint a kártyavár, megdőlt. 

Végig izgalmas, pörgős volt a regény, szerintem egy kimondottan jó krimi, tényleg az utolsó oldalakig tartogat meglepetést. A csattanó a végén pedig őrületes volt, még én is kicsit elárulva éreztem magam. 

Bár lényegében csak maroknyi ember él a Hope birtokon, mégis tetemes titkot őriznek. Árulás, cselszövés, kihasználás, kegyetlenség...

Ha egy jó krimit keresel, szerintem ez egy szuper választás, egy nap alatt felfaltam, mert a cselekmény lendületessége miatt számomra letehetetlen volt. 

Ez is érdekelhet...

0 megjegyzés

Flickr Images